Jesteś tutaj: Home > Umowy > Prawo konsumenta do zwrotu towaru

Prawo konsumenta do zwrotu towaru

Sprzedawcy często starają się ograniczyć koszty prowadzenia działalności, głównie jeśli chodzi o koszty związane z reklamacją towaru. Głównie chodzi o mówienie klientom, ze mają gwarancję producencką na towar i z wszelkimi pismami i zażaleniami należy udać się do producenta. Jednakże nie jest to do końca zgodne z prawem. Istnieje na szczęście coś takiego jak przepisy konsumenckie, które ustanawiają prawa konsumenta i zgodnie z nimi sprzedawca niestety odpowiada prawnie za stan towaru, który wydaje i to do niego powinniśmy się zgłosić z zażaleniami dotyczącymi towaru i on ma obowiązek przyjąć reklamację lub nie. Sama gwarancja to zazwyczaj mało korzystna sprawa dla konsumenta, dlatego opłaca się walczyć o swoje wykorzystując niesprzyjające dla sprzedawców prawo. Po pierwsze, należy wystosować reklamację do sprzedawcy na piśmie. Jeśli przez dwa tygodnie nie odpowie on na nasze żądania zawarte w reklamacji, będziemy mogli uznać w pełni zgodnie z prawem, że reklamację sprzedawca uznał, tak samo jak wszystkie zadania, które zostały w niej zawarte.

 

Comments are closed.